top of page

books to read

IKIGAI

Waar kom jij 's ochtends je bed voor uit, wat is jouw passie, jouw ikigai? Volgens de Japanse traditie heeft iedereen een ikigai, een reden van bestaan. Het is één van de geheimen voor een lang, tevreden en gezond leven, zoals de inwoners van Okinawa het leiden. Op dit Japanse eiland wonen meer gezonde en actieve honderdjarigen dan waar ook ter wereld. De auteurs vertrokken naar Okinawa om te ontdekken wat dat geheim voor een optimistisch en gezond leven is. Ze kregen inzicht in wat de Japanners eten, hoe ze bewegen, werken en omgaan met anderen. En hoe je honderd jaar in topvorm kunt leven. Dit boek helpt je om jouw eigen ikigai te vinden

Bol.com
ICHIGO ICHIE  

Ichigo-ichie laat ons beseffen dat ieder moment van ons leven uniek is.


Ichigo-ichie neemt je mee in het prachtige idee van het koesteren van ontmoetingen. Ichigo-ichie herinnert je eraan elke bijeenkomst of ontmoeting waar je bij aanwezig was in je hart te sluiten, omdat het moment niet herhaald zal worden. Zelfs wanneer dezelfde groep mensen weer bij elkaar komt, zal het nooit hetzelfde zijn als de vorige keer. Elk moment is daarom altijd uniek en eenmalig. De letterlijke vertaling is ook: één gelegenheid, één ontmoeting.

Bol.com
THE 4-HOUR WORK WEEK

This is a new, updated and expanded edition of this New York Times bestseller on how to reconstruct your life so it's not all about work. Forget the old concept of retirement and the rest of the deferred - life plan - there is no need to wait and every reason not to, especially in unpredictable economic times. Whether your dream is escaping the rat race, experiencing high-end world travel, earning a monthly five-figure income with zero management, or just living more and working less, this book is the blueprint. This step-by step guide to luxury lifestyle design teaches: how Tim went from $40,000 dollars per year and 80 hours per week to $40,000 per month and 4 hours per week; how to outsource your life to overseas virtual assistants for $5 per hour and do whatever you want...

Bol.com
verhoog je lq

Resultaten boeken, winst maken, klantenkring uitbreiden – die noodzaak kennen alle business leaders, werknemers, ondernemers, en zzp-ers. Ondertussen verandert veel, in hoog tempo. De vertrouwde manieren van doelen halen, mensen binden, samenwerken en leidinggeven werken minder goed. Future-proof zijn vraagt andere dingen van ons – sociaal en relationeel. Want of het nu gaat om klanten, collega's, partners, je geliefde en kinderen: Solide relaties creëren meer dan ooit solide resultaten, successen én werkelijke voldoening.
Wil je nu succes hebben, dan heb je naast IQ en EQ, vooral ook LQ nodig – de Intelligentie van Liefde: intelligentie op het relationele vlak. Als je de systemen en methoden in dit boek toepast, worden al jouw relaties toprelaties, en creëer je samen topprestaties.

Bol.com
POSITIEVE PSYCHOLOGIE

De positieve psychologie bestudeert hoe ons 'geluk' beïnvloed wordt door alle aspecten van ons leven, onze manier van denken en ons gedrag. De bevindingen van deze wetenschap kunnen helpen om gelukkiger, optimistischer en gemotiveerder te worden en een gezonder en langer leven te leiden.

In dit boek wordt uitgelegd hoe positieve psychologie in de praktijk werkt en leer je hoe je de principes ervan kunt integreren in je dagelijkse leven, bijvoorbeeld om je emotionele intelligentie te verbeteren, een doel en betekenis te vinden in je leven, beter te leren omgaan met uitdagingen, jezelf te accepteren en nog zoveel meer! 

Bol.com
UNFAIR ADVANTAGE

Zet je Concurrentie buitenspel door zelf voluit te gaan

Als de wereld een dorp wordt, moet jouw bedrijf naast de wereldspelers kunnen blijven staan. Dat kun je door volop in te zetten op je Unfair Advantage. Niet om beter te zijn dan de marktleider, maar om vanuit je extreem unieke identiteit de speler te worden die iedereen benijdt. De beste concurrentie is nog steeds geen concurrentie.  Als je je Unfair Advantage wilt uitspelen, moet je denken en doen als een cheeta. Door onder meer je snelheid, focus, territorium en wendbaarheid op punt te zetten, laat je je concurrenten gissen naar je aantrekkingskracht en zet je jezelf in de schijnwerpers.  

Bol.com
DE KWETSBARE LEIDER

Joost Callens over zijn persoonlijke zoektocht naar authentiek leiderschap;    Het begon allemaal met een Noordpoolexpeditie. Die reis confronteerde Joost Callens met de kwetsbaarheid van de mens, maar ook met de kracht die uit die kwetsbaarheid kan groeien. Pas vanuit de confrontatie met jezelf, leerde Joost, kan je groeien als mens én als leider. De kwetsbare leider biedt aan leidinggevenden de inspiratie om meer in de spiegel te kijken en zo een betere bedrijfscultuur op te bouwen. Het boek toont welke veranderingen je kunt introduceren, maar ook hoe je die plannen concreet aanpakt en hoe je je bedrijf transformeert naar een waarden gedreven organisatie. Van de persoonlijke missie als leider tot het geven van de juiste ruimte aan medewerkers, van cultuurtransformatie tot het Rosie-anagram, van Noordpoolexpeditie tot Camino-tocht: dit boek is het relaas van een diep persoonlijke en voortdurende zoektocht naar een authentiek leiderschap.

Bol.com
DURF TE LEIDEN​

Het boek Durf te leiden van Brené Brown gaat over echt leiderschap: vanuit het hart en vol moed, en hoe we dat in de praktijk kunnen brengen.  Brené Brown heeft de afgelopen twintig jaar onderzoek gedaan naar de emoties en ervaringen die betekenis geven aan ons leven, en werkte de afgelopen zeven jaar nauw samen met leiders en cultuurveranderaars over de hele wereld. Ze ontdekte dat allerlei bedrijfstakken, van kleine start-ups tot Fortune 50-bedrijven, met dezelfde vraag worstelen: "Hoe ontwikkelen we moediger leiders en hoe verankeren we moed en durf in onze bedrijfscultuur?'  
In dit nieuwe boek combineert Brené haar onderzoeksresultaten met persoonlijke verhalen en voorbeelden om deze vraag te beantwoorden. Durf te leiden gaat over echt leiderschap: vanuit het hart en vol moed.

Bol.com
MARKETING PLAN OP 1 A4

Alle professionals in het marketing- en communicatievak maken plannen en ontwikkelen strategieën. Dat kost soms meer tijd dan je denkt, en het heeft helaas vaak minder effect dan je had gehoopt. Het gevolg is dat we plannen gaan maken vanuit automatisme. Gestructureerdere marketing- en communicatieplannen leiden tot grotere successen, betere acceptatie door
collega's en management, en tot snellere implementatie.
Dit boek helpt je op een praktische wijze en volgens een eenduidige structuur aan een werkbaar, effectief plan op 1 A4. Het is geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals op alle niveaus, voor offline, online en geïntegreerde vraagstukken, b2b en b2c, overheidsinstellingen, non-profitorganisaties, lokaal, centraal en corporate. Kortom, het is
geschikt voor iedereen die iets met marketing- en communicatieplannen doet.

Bol.com
The Clarity cleanse

A liberating 12-step guide to recognizing the emotional issues that hold us back, with strategies to increase our energy and help us reach our potential by the health and spiritual advisor to Gwyneth Paltrow. Based on the powerful mind-body strategy Dr. Habib Sadegh developed to help himself recover from cancer more than twenty years ago, THE CLARITY CLEANSE will enable you to help your mind clear and your body heal. A regular GOOP contributor in health and spirituality, Dr. Sadeghi shows you how to turn obstacles into healing and energizing opportunities. Because negative emotions actually do damage on the cellular level, THE CLARITY CLEANSE offers guidance for cleansing both your body and your mind. You will learn how to: --Create a clear intention--Purge negative emotions--Practice compassionate self-forgiveness--Refocus negative energy to move beyond doubt and fear--Ask the kind of questions that will help your relationships. 

Bol.com
DE KRACHT VAN HET ENNEAGRAM

Wie ben ik echt? Hoe kan ik groeien? Hoe kan ik de mensen om me heen beter begrijpen?  Hoe kan ik mijn relaties verbeteren?
De kracht van het Enneagram geeft een beknopte, heldere en accurate inleiding tot het Enneagram, een persoonlijkheidsleer die meer dan 3000 jaar oud is. Dit unieke model vertrekt vanuit negen basistypes, maar laat veel ruimte voor het unieke karakter van elke mens.   Ontdek de drijfveren en de vaak onbewuste patronen in jezelf en bij anderen. Herken de valkuilen waar je telkens opnieuw in trapt en leer ze vermijden. Ontmantel je vastgeroeste gewoontegedrag. Zoek uit wat je basistype in het Enneagram is en ga beter om met de veranderingen en uitdagingen in je leven. Wie zichzelf beter kent, is meer in balans en wordt gelukkiger, privé en professioneel.

Bol.com
7 habits of highly effective people

The 7 Habits of Highly Effective People, the beloved classic that has sold over 20 million copies worldwide, is celebrating its 25th anniversary with this reissue! With a new foreword, the wisdom of the 7 Habits still holds true after all these years. The 7 Habits have become so famous because they work. They have been integrated into everyday thinking by many millions of people. The reason: They work. Habit 1: Be Proactive. Habit 2: Begin with the End in Mind. Habit 3: Put First Things First. Habit 4: Think Win/Win. Habit 5: Seek First to Understand, Then to Be Understood. Habit 6: Synergize. Habit 7: Sharpen the Saw. The book presents a principle-centered approach for solving personal and professional problems. With penetrating insights and pointed anecdotes, Covey reveals a step-by-step pathway for living with fairness, integrity, honesty and human dignity - principles that give us the security to adapt to change and the wisdom and power to take advantage of the opportunities that change creates.

Bol.com
VROLIJKHEID

Heb je je ooit afgevraagd waarom iedereen omhoogkijkt zodra er een regenboog verschijnt, of waarom we in de lente popelen om naar buiten te gaan om bomen en bloemen in bloei te zien? Is er een reden dat ieder mens – ongeacht geslacht, afkomst of leeftijd – moet glimlachen als hij een bos felgekleurde ballonnen ziet?  In Vrolijkheid onderzoekt de gerenommeerde ontwerper Ingrid Fetell Lee hoe het komt dat omgevingen en objecten waarmee we dagelijks in aanraking komen soms verrassende en krachtige effecten hebben op onze stemming. Op basis van inzichten uit de neurowetenschap en psychologie onthult ze hoe we de kracht van onze omgeving kunnen gebruiken om gelukkiger, gezonder en vrolijker in het leven te staan.

Bol.com
Bol.com
BEYOND SELLING VALUE

How to sell value, increase margins, make price irrelevant, win executive-level credibility, and create competitive immunity.  
Selling value is taking on a whole new meaning for sales  professionals. Here's a proven process pros can use to address their customer's pressing business issues, position themselves as strategic partners, and recommend solutions that improve the way their customers do business.  In Beyond Selling Value, top sales consultants Mark Shonka and Dan Kosch share their proven process for becoming a critical partner in their customers' success. From targeting the most promising prospects, to bypassing the gatekeepers, to reaching the decision makers who are empowered to buy, and to closing the deal with a powerful presentation, the authors impart their battle tested secrets to forging long term business relationships.  For sales professionals tired of being beaten up on price, here is a new way to leverage their strengths, elevate their sales game, and establish relationships with those who appreciate their value. 

BELONG

How is it that the internet connects us to a world of people, yet so many of us feel more isolated than ever? That we have hundreds, even thousands of friends on social media, but not a single person to truly confide in? Radha Agrawal calls this "community confusion," and in Belong she offers every reader a blueprint to find their people and build and nurture community, because connectedness—as more and more studies show—is our key to happiness, fulfillment, and success.

Bol.com
the one thing

​YOU WANT LESS. You want fewer distractions and less on your plate. The daily barrage of e-mails, texts, tweets, messages, and meetings distract you and stress you out. The simultaneous demands of work and family are taking a toll. And what's the cost? Second-rate work, missed deadlines, smaller pay cheques, fewer promotions-and lots of stress. AND YOU WANT MORE. You want more productivity from your work. More income for a better lifestyle. You want more satisfaction from life, and more time for yourself, your family, and your friends. NOW YOU CAN HAVE BOTH-LESS AND MORE. In The ONE Thing, you'll learn to cut through the clutter achieve better results in less time build momentum toward your goal dial down the stress overcome that overwhelmed feeling revive your energy stay on track master what matters to you The ONE Thing is the New York Times bestseller which delivers extraordinary results in every area of your life-work, personal, family, and spiritual. WHAT'S YOUR ONE THING?

Bol.com
​KI, de kracht van binnenuit

In het spannende en aangrijpende boek Ki, kracht van binnenuit maken we kennis met een gestresste zakenman (Peter) die ogenschijnlijk alles voor elkaar heeft, maar diep van binnen vastloopt. Om een burn-out te voorkomen is een drastische omslag noodzakelijk. In een boeddhistisch klooster, hoog in de Himalaya, maakt hij als eerste westerling kennis met de universele kracht Ki. Ki is een eeuwenoud geheim dat altijd binnen de kloostermuren is gebleven. Pas nadat Peter een beproeving heeft doorstaan, leert hij Ki kennen.    Wat is Ki? Ki is de natuurlijke kracht die in ieder van ons huist en ons helpt bij een krachtig en energiek leven. Ki is geen hoogdravende filosofie, maar een eenvoudige en praktische manier om in je kracht te komen. Ontdek de vier Ki-principes, die werkzaam, voelbaar en overtuigend zijn. Je zult verbaasd zijn over de innerlijke kracht die in je huist.

Bol.com
de onsterfelijke onderneming

De levensduur van ondernemingen wordt steeds korter. Velen zullen de komende jaren verdwijnen, slechts enkelen zullen succesvol overleven. Wat maakt een onderneming onsterfelijk in deze disruptieve tijden?  

Een onsterfelijke onderneming weet hoe ze ...

Zich slim aanpast aan een veranderende wereld

Met een eenduidige strategie haar doelen moet bereiken

Medewerkers, stakeholders, partners én klanten verbindt in een uniek en sluitend systeem

Haar DNA (identiteit en cultuur) op de lange termijn bewaakt en veiligstelt

Een overlevingskit met praktische tips en do's-and-don'ts voor elke ondernemer in disruptieve tijden.

Bol.com
BOEDDHISME IN ALLE EENVOUD

Het boeddhisme spreekt een brede groep geïnteresseerden aan. Maar wat houdt boeddhisme eigenlijk precies in? Met Boeddhisme in alle eenvoud schreef zenpriester Steve Hagen een korte, zeer toegankelijke en inspirerende tekst, waarin hij Boeddha's observaties en inzichten kort, bondig en ontdaan van hinderlijk jargon heeft verwerkt. Dit veelgeprezen boek over boeddhisme is een inspirerende gids voor iedereen die de kern van het boeddhisme wil doorgronden en deze levensvisie wil integreren in zijn bestaan.

Bol.com
​SIX BATTERIES OF CHANGE

Gebaseerd op het idee van zes batterijen die volledig opgeladen moeten zijn om de beste resultaten te bekomen, identificeren de auteurs zes punten in organisaties die extra energie verdienen.   Het toont je hoe de verschillende 'batterijen' op te laden, maar ook hoe je die energie kan inzetten om transformatiecompetenties te ontwikkelen die je organisatie nog wendbaarder maken.   Een grondig onderbouwd model, toegankelijk uitgelegd en rijk geïllustreerd met talrijke cases, zet elke organisatie op weg naar duurzame verandering. 

Bol.com
bottom of page